Sunday, December 06, 2009

Jag vill inte ha en man!



I keep telling you, JAG VILL INTE HA EN MAN! Jag vill inte ha någon som kräver mera tid av mig. Jag behöver någon som hjälper mig få ihop min tid. Jag behöver någon som städar en timme efter läggdags mellan åtta och nio (gärna särkunskaper i att hitta julgransprydnader undangömda i strumplådor samt möjlighet att gissa sig till hur Muminböckerna hamnade i tvättmaskinen på ylleprogram). Sen behöver jag hjälp att öppna brev, betala räkningar, göra admin och bokföring mellan nio och tio. Mellan tio och elva skall tvätten sorteras, tvättas, torkas, strykas och sorteras och hamna i rätt skåp på rätt hylla. Inga pressveck på svarta byxorna. Mellan elva och tolv skall hon planera morgondagen, ta fram matsäck, boka möten och diska och damsuga och ordna alla fyrtioniopar skor som mirakulöst kommit ut ur garderoben.

Det vore kvällsskiftet. Vi tar morgonskiftet en annan dag.

Jag vill alltså inte ha en man. Jag vill ha en hushållerska med särkunskaper i att hitta julgransprydnader undangömda i strumplådor. Har någon förslag? Anyone?

PS. Prova googla på hushållerska, man kommer bara till bilder av Hitler! Sen provade jag med husfru och då blev det bara värre. Inte undra på att dom är så svåra att hitta.

1 comment:

Anonymous said...

Håller fullständigt med dig om allt min Elvira heter Henriketta och hjälper oss på fredagar resten av veckan är vårt hem ett bombnedslag av grus, hundhår och mycket annat smått och gott. Kul att du ville komma på inflyttningen och din dotter är ju helt ljuvlig!

kram
Di