Wednesday, March 03, 2010

Ynkligt



SMS konversation i morse efter beslut igår att avboka resan:


Han: "åh stackars stackars mig, jag har 37 graders feber"
Jag: "37 grader är inte feber"
Han: "jag mår jätte dåligt, då är det nog minst 40 grader"
Jag: "VA? 40??? när jag hade 40 grader feber så fixade jag fortfarande hummersoppa och bjöd på champagne."
Han: "jamen det är mera synd om män. När kommer du hit?"
Jag: "yeah sure. det är jätte synd om dig"
Han: "ja, tack att du förstår. När kommer du?"
Jag: "det var ironiskt. Sov nu, jag kommer senare"
Han: "Ironiskt? Jag mår så dåligt. Behöver tröst nu! Kom genast"
Jag: "jajajajaaaaa, åker till affären och köper blåbärsoppa"
Han: "blåbärsoppa???? Jag vill ha hummersoppa!"

Han: "var är du?"
Han: "jag mår jätte dåligt"
Han: "när kommer du?"

----

Need I say more?

1 comment:

Alamo said...

Usch. Generalisera aldrig män när det gäller sånt där i alla fall. Det där är ju resfeber eller annan noja det rör sig om. Ynkligt...